- Aurten, ekitaldiaren antolakuntzak ikasleek beraiek parte hartzen duten Teknologia Parkeko 34 enpresen errealitatera egokitutako CV bat sortzeko erronka planteatu zuen, haien jardueraren eta beharren arabera.
- LH/Parke ekimenak bederatzigarren edizioa du aurten, eta EAEko batxilergoko 1. mailako 20 ikastetxetako 1.000 gazte inguru bildu ditu Zamudio/Derio, Donostia eta Gasteizko campusetan, enpresa-eremuarekiko eta lanbide-heziketarekiko harreman zuzena sustatzeko.
- Euskadiko Parke Teknologikoak ikastetxeetako ikasleek sortutako 300 curriculum vitae proposamen baino gehiago jaso ditu, enpresek merkatu profesionalean dituzten erronkei erantzuteko.
Gaur, 2024ko martxoaren 12an, Euskadiko Parke Teknologikoak Batxilergoko 1. mailako 1.000 ikasle ingururen bisita jaso du, Parke Teknologikoak HETELekin eta Ikaslanekin batera antolatutako FP/Parke ekimenaren esparruan. Horiek curriculum vitae-aren proposamenak aurkeztu dituzte, Parke Teknologikoko enpresa baten egungo eta etorkizuneko beharretara egokitutako LHko prestakuntza duen pertsona baten curriculum vitae-aren proposamenak, hain zuzen ere.
CV horiek sortzea zen LH/Parkea erakundeak aurtengo edizioan parte hartu duten 20 ikastetxeetako ikasleei planteatutako erronka. Horretarako, erronkan parte hartu duten 34 enpresetako baten errealitatea aztertu behar izan dute. Irabazleen proposamenak Gasteizko Egibide Nieves Cano zentroak egin ditu AJL Ophtalmic enpresarentzat (Vitoria-Gasteizko campusa), Muskizko Somorrostro zentroak Sisteplant enpresarentzat (Zamudio/Derio campusa), eta Andoaingo La Salle Berrozpek Viralgen enpresarentzat (Donostiako campusa).
Edizio hau aldi berean hasi da Zamudio/Derio, Donostia eta Gasteizko campusetan, eta bertan izan dira Itziar Epalza, Euskadiko Teknologia Parkeko zuzendari nagusia, Javier Laiseca, HETELeko arduraduna, eta Begoña Andrés, Ikaslan Bizkaiko presidentea. Aurretik, Jokin Bildarratz Hezkuntzako sailburuak eta Arantxa Tapia Ekonomiaren Garapen, Iraunkortasun eta Ingurumeneko sailburuak ongietorria eman diete bertaratutakoei, bideo bidezko konexio baten bidez.
Jarraian, eta hiru campusetako bakoitzean bereziki, hainbat mahai-inguru egin dira LHko ikasleentzat interesgarriak diren gaiei buruz. Lehenengoan, prestakuntza duala aztertu da proiekzio-alternatiba gisa, eta industria-zikloan jarri da arreta; izan ere, aukera horrek emakume gutxi ditu, baina ibilbide luzea du kolektibo horrentzat. Era berean, lan-merkaturako jauzia prestatzeko gero eta aukera interesgarriagoa aurkeztu da: atzerriko praktikak Erasmus+ beken bidez.
Bigarren mahaian, LHko ikasketak amaitu ondoren planteatzen diren aukeretara zuzendu da saioa. Kasu horretan, besteak beste, espezializazio bat edo unibertsitate-gradu bat hauta daiteke. Halaber, jakina, prestakuntza amaitzen duen ikasleak kontuan har dezake ekintzailetzaren aukera eta bere enpresa sortzea.
Curriculum Vitaearen erronka
Mahai-inguruen ondoren, Euskal Etxearen “erronkari” buruz epaimahaiak hartutako erabakiaren berri eman da. Nabarmendu den bezala, 300dik gora proposamen jaso dira, gehienez 4 laguneko taldeek eginak, eta esleitutako enpresaren informazio nagusia bildu, CV diseinatu eta LHren gaitasunak konpainiaren jarduerarekin lotu behar izan dituzte. Emaitza horrek lanbide-profil bat ekarri behar zuen, enpresa pertsona hori kontratatzera bultzatuko zuena.
Proposamen irabazleak aukeratzeko balioetsi diren irizpideak bost kontzeptu handiren ingurukoak izan dira: gaur egun dauden LHko zikloetako prestakuntza eta enpresaren jarduerarekin bat datorren espezialitate bat sartu diren; CVko pertsonak esperientzia duen aplikatzen zaion enpresaren jarduerarekin bat datorren beste enpresa batzuetan; sektoreko enpresetan lan-esperientzia duen eta enpresek baloratzen dituzten trebetasunen deskribapen ona egiten den.
Bestalde, honako hauek izan dira edizio honetan parte hartu duten 34 enpresak: AEG POWER SOLUTIONS IBERICA, AJL OPHTHALMIC, LEK INGENIERIA Y SERVICIOS, OPTIMUS 3D, AVS NEXT, BASQUEVOLT, BIC ARABA, CTL PACK, GUASCOR, DORLET, SPC, TECNALIA RESEARCH & INNOVATION eta ALESTIS AEROSPACE, Vitoria-Gasteizko Campusean; CFAA, ESS BILBAO PARTZUERGOA, VODAFONE ESPAÑA, INGETEAM, ITELAZPI, SISTEPLANT, AYESA, ZIV APLICACIONES Y TECNOLOGÍA, BIOLAN MICROBIOSENSORES eta TECNALIA RESEARCH & INNOVATION,
Proposamen irabazleak iragarri ondoren, ikasleak LH/Parkeko edizio honetan parte hartu duten enpresei helarazi zaizkie, eta horietan konpainia teknologikoen errealitatea ezagutu ahal izan dute. Ekimen honen aurtengo edizioan 1000 ikaslek parte hartu dute (420 Bizkaikoak, 370 Gipuzkoakoak eta 210 Arabakoak), 20 ikastetxek eta 34 enpresak Euskadiko Teknologia Parkekoak. Hasieratik, LH/Parkek 6.300 ikasle baino gehiago mobilizatu ditu.
LH/Parkea ekimena
LH/Parke, Ikaslan eta HETEL lanbide-heziketako elkarteek eta Euskadiko Teknologia Parkeak antolatutako ekimena da, eta ikasleek lanbide zientifiko-teknologikoekiko interesa piztea du helburu, Lanbide Heziketaren ikuspegitik. Horretarako, Batxilergoko lehen mailako gazteei zuzendutako jarduera-ibilbide bat antolatzen da.
FP/Parke ekimenak STEAM Euskadi zigilua du, Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak eta Innobasquek antolatutako STEAM Euskadi Sarien bigarren edizioan lortua, bokazio zientifiko-teknologikoen arloko bikaintasun-praktikak aitortzeko, eta finalista izan zen.