#Me#Us#Now proiektuaren lehen azterlanak LHko ekosistemako ikasleek eta irakasleek klima-aldaketari buruz dituzten kezkak adierazi ditu, bai beren hurbileko inguruan zein mundu osoan duen eraginagatik dituztenak.
Lau hilabeteko lanaren ondoren, #Me#Us#Now elkarteak kualifikazio baxuko pertsonek klima-aldaketari buruz duten ikuspegiei buruzko Nazioz Gaindiko Ikerketa-txostena argitaratu du. Proiektuaren lehen mugarri izan den lan hau lau herrialde partehartzaileetako (Austria, Espainia, Italia eta Irlanda) erakundeek zuzendu duten ikerketa dokumentalaren eta landa-azterketaren emaitza izan da.
Dokumentazio-faseak herrialde bakoitzak klima-aldaketaren inguruan duen egoera aztertu du, arazo honi aurre egiteko inplementatzen ari diren politikak eta estrategiak azpimarratuz eta gazteak ingurumen-erronka honetan kontzientziatzeko eta inplikatzeko prestakuntza-ekintzak nabarmenduz. Horrez gain, azterketa-kasuak ere aipatu dira, herrialde bakoitzeko gazteek ingurumenaren alde egindako ekintza bati erreferentzia eginez.
Landa-azterketaren helburua gazteek klima-aldaketaren inguruan zer kontzientzia duten, arazo honi aurre egitera zein interes mugitzen dien, bidean aurkitzen dituzten erronkak eta ikasi dituzten jakintzak eta estrategiak ezagutzea izan da. Gai hauetako bakoitza LHn ikasketak hasi diren ikasleei eta beren irakasleei zuzendutako inkestekin aztertu da. Guztira, 296 ikaslek eta 94 irakaslek hartu dute parte analisi honetan.
Ikasleen % 55ak eta irakasleen % 22ak oraindik ez dituzte Garapen Jasangarrirako Helburuak edo GJH ezagutzen
Inkestatutako 390 pertsonetatik, ikasle guztien % 55ak eta irakasleen % 22ak ez zituzten ezagutzen Garapen Jasangarrirako Helburuak (GJH). Emandako arrazoien artean, GJHak ikusgai egiten dituzten baliabideen irisgarritasun falta aipatu da; konkretuki, helduei prestakuntza ematen dieten hitzetan, baliabide hauen tamaina txikiak irakurketa zailtzen du.
Bi taldeek ingurumenaren arloan aldaketa bati aurre egin behar zaiola adierazi dute, eta hainbat arlotan beren ezagutza hobetzeko interesa adierazi dute, hala nola bizimoduaren aldaketan, sare sozialetako ekintzan, komunitatearen parte-hartzean eta negozio jasangarriei ekiteko aukeretan.
LHko ikastetxeetako ikasleen kontzientzia klimatikoari buruzko ikerketa-txosten hau #Me#Us#Now proiektua gidatzen duen hiru halako ikuspegian oinarritzen da:
- “Ni”-aren ikuspegia: zer esan nahi du klima-aldaketak ikerketaren xede-taldearentzat, ikasleentzat?
- “Gu”-aren ikuspegia: norekin hitz egiten dute ikasleen klima aldaketari buruz?
- “Orain”-aren ikuspegia: zer egin dezakete ikasleek orain klima aldaketari aurre egiteko?
Galdera horiei erantzuteak oinarri gisa balio digu proiektuaren hurrengo faseei aurre egiteko. Etapa horiek LHko ikastetxeetako irakasle-taldeei lagunduko dien gida bat diseinatu, probatu eta prestatzera bideratuta daude, ikasleen artean ingurumenaren narriadura arinduko duten jarduerak susta ditzaten.
#Me#Us#Now proiektua Erasmus+ programaren barruan sartzen da, Funtsezko Ekintza 2: Erakunde eta instituzioen arteko lankidetzaren baitan, eta klima-aldaketaren aurkako baliabideak garatzera bideratuta dago, LHn eta haren hezkuntza-programetan balio iraunkorrak eta berdeak ezartzeko helburuarekin.
Esteka honetan deskarga dezakezu ikerketa-txostena.